Dieta cu o singura masa pe zi - riscuri si beneficii

Pierdere în greutate două mese pe zi

🍀Mănâncă și slăbește: 6 alimente pe care sa le mananci la timp ca sa slabesti - Eu stiu TV

Linia de fund Prezentare generală Consumul unei mese pe zi este o practică pe care mulți oameni pierdere în greutate două mese pe zi jură să slăbească și să îmbunătățească starea generală de sănătate. Dieta cu o masă pe zi este, de asemenea, denumită OMAD.

modalități de alunecare în mod natural

Deși conținutul și momentul mesei vor varia în funcție de preferințele personale, persoanele care urmează o dietă OMAD își limitează de obicei aportul de calorii la o singură masă sau o perioadă scurtă de timp. Beneficiile potențiale pentru sănătate ale OMAD sunt legate în primul rând de repaus alimentar - restricționarea aportului de calorii într-o perioadă de timp stabilită - și de restricționarea caloriilor în general.

Dieta cu o singura masa pe zi - riscuri si beneficii

Cum functioneaza Există multe tipuri de practici de post intermitente și multiple modalități de implementare a OMAD. Exemplele includ să mâncăm o singură masă și să postim pentru restul zilei sau să mâncăm o cantitate limitată de mâncare în perioadele de post. Acest tip de dietă creează un deficit caloric, care poate duce la pierderea în greutate.

Alte beneficii pentru sănătate legate de post includ potențialul de a reduce factorii de risc ai bolilor de inimă, de a reduce glicemia și de a reduce inflamația 1.

tko fat burner mega pro series review

Câteva diete populare încurajează consumul unei mese pe zi. De exemplu, atunci când urmează dieta Warrior, o persoană mănâncă o singură masă pe zi, mergând cu bicicleta între perioade lungi de post cu perioade scurte de consum de energie.

Majoritatea persoanelor care urmează OMAD aleg să consume doar cina, deși alții aleg ca micul dejun sau prânzul ca singură masă.

Care este cea mai sănătoasă scuturare de pierdere în greutate. Cum să slăbești acasă

Unele versiuni ale acestui model de alimentație permit o gustare sau două, în plus față de o singură masă. Cu toate acestea, unii entuziaști OMAD nu consumă nimic care conține calorii în timpul perioadei de post și consumă doar calorii în timpul slabeste 2 kg pe zi alese, care durează de obicei aproximativ o oră.

Pierdere în greutate Pentru a slăbi, trebuie să creați un deficit energetic. Puteți face acest lucru fie prin creșterea numărului de calorii pe care le ardeți, fie prin reducerea aportului de calorii. Restricția calorică, indiferent de modul în care o atingeți, va duce la pierderea de grăsime.

Pagina principala Consumul de 2 mese pe zi vă va ajuta să slăbiți? Dar un studiu recent prezentat la Conferința Americană a Diabetului în weekendul trecut m-a făcut să mă gândesc că poate acesta nu este cel mai bun sfat avis silvets pentru un moment împărțit, adică. Cercetătorii de la Institutul de Medicină Clinică și Experimentală din Praga au avut 54 de persoane cu diabet zaharat de tip 2 care urmează un plan de dietă cu restricții calorice constând fie din șase mini mese, fie din două mese mari: un mic dejun între 6 și 10 dimineața și un prânz între 12 și 4 p. Interesant, dar acest studiu a fost destul de mic și nu a fost încă publicat într-un jurnal evaluat de colegi. Durata studiului a fost, de asemenea, prea scurtă pentru a spune dacă această pierdere în greutate va dura pe termen lung.

Este posibil ca persoanele care utilizează metoda OMAD să slăbească pur și simplu pentru că consumă mai puține calorii în general decât ar face în mod obișnuit în timpul unui model obișnuit de a mânca.

De exemplu, un studiu efectuat la adulți sănătoși a constatat că restricționarea aportului de calorii la o perioadă de timp de 4 ore seara a dus la pierderi semnificativ mai mari de grăsime corporală decât atunci când se consumă trei mese separate pe tot parcursul zilei 2.

Dieta Optavia poate ajuta la pierderea în greutate? - Pierdere În Greutate

Cercetările au arătat, de asemenea, că postul intermitent, inclusiv perioadele extinse de post, cum ar fi OMAD, poate duce la pierderea în greutate. Cu toate acestea, nu pare să fie mai eficient decât metodele tradiționale de restricție a caloriilor, cum ar fi reducerea aportului de calorii la fiecare masă 3.

canapea la 5k pierde in greutate

O analiză care a inclus Studiul a arătat, de asemenea, că un post peste noapte de 18 sau mai multe ore a fost asociat cu scăderea greutății corporale, comparativ cu ferestrele de post mai scurte 4. Cu toate acestea, aceste beneficii de scădere în greutate sunt legate de postul intermitent în general și nu doar de OMAD.

cum să pierzi grăsimea de arme superioare

În plus, metodele extreme de post, cum ar fi OMAD, pot avea efecte secundare pe care oamenii trebuie să le ia în considerare, precum foamea crescută și modificările metabolice problematice 5. Beneficii În plus față de pierderea în greutate, cercetările au legat postul de o serie de alte beneficii pentru sănătate.

dieta rina mic dejun

Postul a fost, de asemenea, asociat cu reducerea markerilor inflamației, inclusiv a proteinelor C-reactive 6.

În plus, postul poate oferi beneficii unice pentru sănătatea sistemului nervos. Pot să încetinească neurodegenerarea și să promoveze longevitatea, conform cercetărilor pe animale 8, 9.

Dieta cu o singura masa pe zi - riscuri si beneficii

Cu toate acestea, deși aceste beneficii potențiale sunt promițătoare, este important de reținut că aceste beneficii sunt asociate cu postul în general și nu OMAD în mod specific. De fapt, unele cercetări arată că modelul OMAD poate fi mai dăunător sănătății decât alte metode de post mai puțin restrictive 2, 10, Dezavantaje Deși cercetările au asociat postul și restricția calorică cu o varietate de beneficii pentru sănătate, unele dovezi sugerează că restricționarea prea mult - care poate include doar consumul unei mese pe zi - poate face mai mult rău decât bine.

Alte studii au arătat că consumul unei mese pe zi poate crește nivelul zahărului din sânge în repaus alimentar, poate întârzia răspunsul organismului la insulină și poate crește nivelul hormonului stimulator al apetitului grelină, comparativ cu consumul a 3 mese pe zi. Acest lucru poate duce la foamete extremă Mai mult, restricționarea caloriilor la o masă pe zi poate crește șansele de hipoglicemie sau glicemie scăzută, în special la cei cu diabet de tip pierdere în greutate două mese pe zi În plus față de aceste efecte adverse potențiale, consumul unei mese pe zi poate duce la simptome, inclusiv 12 : greaţă.